Tuesday, December 17, 2013

Rumah Asal | Minggu Pertama

Inilah bentuk rumah asal. Cinonet je. Diam tak diam dah 10 tahun aku duduk rumah ni. Kini bermulalah fasa baru dalam bentuk asal rumah ini. Dijangkakan projek ubahsuai akan berjalan selama tiga setengah bulan.


ubahsuai rumah

Dulu ada awning tapi sebab nak submit plan ke MPKj, maka, terpaksalah cabut. Kena ambil gambar dan sertakan dengan plan kepada pihak berkuasa tempatan. Kalau tidak nanti kena penalti RM300 mengikut kata arkitek. Arkitek pun orangnya jujur sebab bila aku suruh ambil gambar rumah lain yang takde awning, dia tak nak buat. Syabas!

ubahsuai rumah

Pandangan sisi kelihatan begitu kompak. Baku betul bahasa aku ni. Lalang-lalang pun sengaja tak potong sebab nak rennovate tak payah la potong kan. Hasan pakistan memang tak suka aku rennovate rumah sebab kurang dah sorang customer dia. Dia selalu potong rumput rumah aku.

ubahsuai rumah

Pokok pandan jauh ke tengah, tapi pokok pandan aku jauh ke tepi, tingginya enam kaki. Aku ambik benih dari Kampong Pandan, KL.

No comments:

Post a Comment

Ada sesuatu yang ingin anda kongsikan?

Cara Membina Kolam Ikan Dibawah 1000 Ringgit

Hobi membela ikan kolam makin diminati oleh orang ramai khususnya bagi mereka yang tinggal di rumah teres mahupun banglo. Jika tinggal di ap...